Swedish Stockings skickar brev till sina konkurrenter och uppmanar til

Min varukorg

X

Swedish Stockings skickar brev till sina konkurrenter och uppmanar till samarbete!

Skriven av Johanna Juelsson

• 

Publicerat september 09 2021

Det är hög tid att ifrågasätta, förändra och agera. Med brevet vill Swedish Stockings uppmana sina konkurrenter till samarbete som ska leda till en mer hållbar produktion. Samarbete är enda vägen framåt, säger Linn Frisinger, grundare av Swedish Stockings.

 
Ines Strumpor och Tora Strumpbyxor.

Åtta miljarder strumpbyxor tillverkas, används och slängs varje år.* Produkten består av petroleum, samma material som används till PET-flaskor. Det gör strumpbyxan till den värsta slit-och-släng produkten i modeindustrin. Swedish Stockings vision har alltid varit att förändra modeindustrin inifrån. Vi vänder oss direkt till andra varumärken - utmanar och provocerar. Med syfte att få till samtal där vi kan dela med oss av vår kunskap och erfarenhet av hållbar produktion, säger Linn Frisinger, grundare av Swedish Stockings.

 
Vivienne Strumpbyxor och Andrea Strumpbyxor.

Swedish Stockings höstkollektion är inspirerad av begreppet tid, It’s Time. I kölvattnet av pandemin är det tid att fokusera på sig själv. Att drömma, att skapa, att umgås, att leva. Det är också dags att ifrågasätta. Ifrågasätta produktion och transparens kring tillverkning av produkter inom modeindustrin. På en personlig nivå får man vilja vara fin, klä upp sig och planera outfits. Men det ena utesluter inte det andra. Swedish Stockings uppmanar också konsumenterna att ifrågasätta och tänka till. Vi lever i en värld där vi inte längre kan förneka människans påverkan på jordens klimat. Handla mindre eller åtminstone bättre är deras budskap till konsumenterna.

Intresserad av att köpa de mest hållbara strumpbyxorna i världen? Se hela vårt utbud här.

*enligt statista

Kommentarer

0 Kommentarer

Lämna en Kommentar